VII. kolokvij održan 12. listopada 2017. godine

 
Na održanom VII. kolokviju u organizaciji HAZU i HRZZ nastavljen je ciklus znanstvenih predavanja s ciljem predstavljanja istaknutih hrvatskih znanstvenika kako bi se široj znanstvenoj zajednici i svima zainteresiranima približile zanimljive znanstvene teme i predstavili najnoviji rezultati hrvatskih istraživačkih projekata. Na temu „Jezik roda moga: Integracijski izazovi djece i mladih, pripadnika većine i manjinā u Hrvatskoj“, prof. dr. sc. Dinka Čorkalo Biruški predstavila je prve rezultate projekta "Integracijski procesi većine i manjine u višeetničkim zajednicama: uloga međuetničkog kontakta, percipirane prijetnje i socijalnih normi" (IntegraNorm).
Etnička je raznolikost temeljno obilježje društava većine zemalja u svijetu. Različite države različito i upravljaju tom raznolikošću, pa se socijalni identiteti pripadnika etičke većine i etničkih manjina oblikuju i mijenjaju pod specifičnim utjecajima socijalnog konteksta u kojem se odvija njihova međugrupna dinamika. Upravljanje različitostima obično je u rukama većine, koja ima i veću socijalnu moć i utjecaj (a onda i odgovornost), a u javnim se politikama prepoznaje kao (zagovaranje i prakticiranje) doktrina multikulturnosti ili asimilacionizma. U izlaganju je predstavljen istraživački tim i ključni ciljevi ovoga četverogodišnjeg projekta. Mješovita metodologija koja kombinira kvalitativni i kvantitativni pristup uz longitudinalno praćenje vršnjačkih međuetničkih odnosa omogućit će temeljitu analizu manjinskih i većinskog identiteta i njihove interakcije u složenim višeetničkim zajednicama. Jedinstveni kontekst istraživanja su škole u kojima se cjelokupna nastava odvija na manjinskim jezicima (češkom, mađarskom, srpskom i talijanskom) i komparabilne škole na hrvatskom jeziku, a ciljani su uzorak djeca i mladi od 11 do 18 godina i njihovi roditelji.

Snimku kolokvija možete pogledati ovdje.